Thursday 16 August 2012

27 RAMADHAN

Bg aku 27 RAMADHAN adalh kenangan terindah bg ku....

Sesuatu yg ajaib terlah berlaku dalam hidup ku..........

Cerita ini utk dijadkn pengajaran..........

Pada mlm 27 tu aku bgn lar solat sunat taubat n hajat.............
Aku rasa gelisah sgt kerana aku x de duit yg cukup nak beli barangan untk Raya..........

Aku xtaw nak buat mcm mana.........

hbs aku pk dah...........

aku pun memnta kepada YANG MAHA ESA................

YA ALLAH aku memhn kepada MU Rezeki..........Tlg limpahkan lar Rezeki kepada ku krn aku blm buat persiapan raya...... aku nak raya juga YA ALLAH walaupun aku ni x berapa elok...... Aku juga memnt agar aku dapat jodoh ............


Aku doa ni dlm kul 4 lbh mcm tu lar ...... Memang waktu rasa lain sgt..... aku rasa kemanisan beribadat.........


Lepas siap doa blako tu, aku bukak YOUTUBE layan USTAZ AZHAR IDRUS n sahur lar........

lepas sahur aku g semyng sejid.... bukan nak kata alim tapi aku cuba buat benda baik lar krn ni bulan utk kita tambah amal ibadat.... Maybe bulan lain susah kita nak ke sejid so bulan kita buat hbs2 san lar......


Lepas kelik sejid, aku nak msj lar someone tapi xde respond... Frust jgk tapi biar lah krn aku sedar sapo aku.... so kalu dio balas mujo..... kalu x bls gak frust gitu jah... (buke nak kecek pasal dio ni)


Pahtu aku main fb betar....... dale kul 8 lbh ada hamba ALLAH S.W.T hntr msj di fb aku.... dia kata aku ada menang sebuah hadiah SAMSUNG NOTE tapi bare tu ake dpt lepas raya... kalu nak skrg buleh tukar dgn RM1500....aku kata ok je... pahtu dia mintk no akaun maybank aku.....


X smpai 15 mnt lepas tu aku cek akaun maybank2u. meme ado RM1500

Aku rasa syukur sgt...... Doa aku termakbul.... begitu cpt doa ku termakbul.......
Aku x putus2 puji nama YANG MAHA ESA ..........

Ni first time jadi gini, sbb kadang2 tu aku pernh mengeluh jugk bakpo ALLAH x dgr rinthn aku...
tapi kali ini doa ku termakbul........
Syukur sgt.........

lepas tu aku pun ajak member aku pergi beli persiapan raya...........


Terima Kasih YA ALLAH.....

p/s sejht mana kito pun kalu kita doa n taubah ALLAH akan tunaikan n ampunkan... so selalu lar mengharapkan KeredhaanNYA....... Selalu lar buat amal ibadat seikhlas yg mungkin krn aku rasa pada 27 RAMDHAN tu lar aku buat ibadat btl2 ikhlas... baru blh merasai kemanisan beribadat....
Renung2kan lar dan selamat beramal..............


Maaf lar x reti nak tulis kat blog ni...

No comments:

Post a Comment